2014-10-21

Allt mellan Sri Lanka och skolkort!

I söndags var det Söndax. Vi flög till Sri Lanka och träffade Anita, som berättade om arbetet på barnhemmet där, och om vårt fadderbarn Miah. Jätteintressant att få höra om hur de har det, så annorlunda mot våra barns vardag.


Efter Söndax åkte vi till barnens farmor och åt kåldolmar. De glömde jag fota, men det blev en bild på den goda kakan vi fick till efterrätt. Gott!



När vi kom hem gick jag en promenad och sedan plockade jag ihop studsmattan. Nu är det verkligen höst.


På morgnarna börjar det bli mörkt, mycket mörkare än vad bilden blev. 


Båda barnen var på gympan igår, Elvira testade och tyckte det var så kul att hon vill fortsätta. 

Och igår kom årets skolkort. Min svårroade lilleman:


Och min stora, fina mellanstadietjej!


Idag är en riktig höstdag, mulen och regnig. Jag är hemma på lunch men ska strax iväg till jobbet igen. Oskar ska iväg på simskola i eftermiddag. 
Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar