2014-06-20

Midsommarafton

Jaha, nu vänder det. Om (drygt) sex månader är det julafton. Visst är det alltid någon som säger så på midsommar? Men nu är sommaren här, nätterna är ljusa och jag har ingen lust att tänka på jul!

Så här firade vi midsommarafton: 
Vi sov länge. På förmiddagen ägnade vi oss åt förberedelser. Jag fick gå rätt långt för att lyckas skrapa ihop till en blombukett men till slut fick jag ihop en somrig bukett! 


Vi bjöd våra mödrar och Mathilda, Jossan, Filip och Andjelin på midsommarlunch med färskpotatis, sill och jordgubbar!


Vädret och temperaturen växlade friskt under måltiden - typiskt midsommarväder!


Jag tog kort på mina finingar! De ville inte åka och dansa kring midsommarstången så vi stannade hemma. 


På kvällen åkte vi till syrran o Kenneth och hade knytkalas!


Barnen badade i poolen trots vädret. 


Oskar skakade, var kall som en isbit efteråt och var blå om läpparna. 


De frusna barnen fick varm choklad med vispgrädde!


Sen åt vi Kenneths goda jordgubbstårta! I år hade Lovisa inte hjälpt till alls. 

Tack för en trevlig kväll!

1 kommentar: