2014-06-11

Hur jag spacklar och täcker en tårta

Hur man egentligen gör kan du läsa här, en mycket bra steg-för-steg-anvisning!

Men så här gjorde jag:
Jag la ihop ICAs färdiga chokladbottnar med hallon, Ekströms hallonmousse och chokladmousse med crisp. Med hjälp av plättvändaren/smörkniven (tredje verktyget från vänster på bilden längre ner) spacklade jag kanten. 



Sedan vände jag tårtan och spacklade ovansidan med hjälp av pannkaksspaden och ovan nämnda verktyg. Marsipanen kavlades ut med världens bästa kavel, cykelstången. 



Med hjälp av sopsäcken la jag den kavlade marsipanen på tårtan och med fingrarna till hjälp fick jag bort vecken på marsipanen. Dödskallen skars ut efter Håkans mall. 


Så här fin blev pirattårtan!

 
Jag tyckte den blev riktigt bra trots bristen på rätt verktyg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar