2013-10-16

Förkylning och falsk krupp

Denna dag började lite dramatiskt. Och tidigt. Oskar väckte mig strax efter halv fem, gråtandes och panikslagen och sa att han inte kunde andas. Först trodde jag han menade att han var täppt i näsan, men sedan hörde jag hans väsande, ansträngda andning. Jag försökte lugna honom, vilket inte var så lätt, men efter ett tag, blev han lugnare och andningen lättare. Jag tror att det var falsk krupp, som han har haft en gång tidigare. Den gången fick han åka ambulans, det är jag glad att vi inte behövde göra idag.
Under dagen har han inte haft problem med andningen, men febern har dykt upp, tyvärr. Håkan och jag får turas om att vabba ett par dagar, antar jag. Själv nyser jag och snörvlar rätt bra, vilket jag inte har lust med...
De tog kort på Oskars förskola idag, vi gick dit så att han fick vara med på kortet. Igår tog vi syskonkort. Jag hade inte tänkt ta kort, orkade inte med att köa och krångla och dessutom skulle barnen till minis och miniorer direkt när jag slutade. Men eftersom jag inte kunde ta rast igår i Tiveden så slutade jag en halvtimme tidigare och då hann vi med syskonkortet. Det innebär att bland alla finklädda, upp-piffade barn fanns två med oborstat hår och skitiga knän. Ett syskonkort där de ser ut som de gör på riktigt, med andra ord!
Plugga har jag gjort idag också. Jag hade seminarium på nätet och Oskar lyckades vara ganska lugn och tyst. Jag ska komplettera mitt PM lite, så får vi se vad det blir för betyg sen.
Jag har hunnit jobba lite också, när Håkan kom hem gick jag till jobbet och hade mina två sista utvecklingssamtal för den här terminen. Jag har haft 23 bra samtal, men det är alltid skönt när de är klara. De tar ju lite tid!

Nu är jag trött. Jag hör en hostande son på övervåningen. Frågan är hur han kommer sova i natt, och hur mycket jag får sova... Håkan sover redan i soffan bredvid mig, han har inte svårt att somna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar