2013-10-05

Böcker i september

1/9 Tänk på ett tal av John Verdon
?/9 Kärringar av Helene Uri
?/9 Sommarbruden av Marita Conlon MCKenna
?/9 Bröllopsfixaren av Marita Conlon Mc Kenna
16/9 Den glömda trädgården av Kate Morton
19/9 Två gånger är en vana av Denise Rudberg

6 böcker i september. Det var klent! Måste bero på jobb och plugg och brist på bra böcker...
Tänk på ett tal - en spännande, välskriven deckare om en fd polis. Bok 1, jag läste bok 2 av denne författare i augusti.
Kärringar - en bok om ett gäng kvinnor som hämnas på män. Har lite svårt att veta om jag ska tycka den är hemsk eller rolig.
Sommarbruden och bröllopsfixaren är romantiska, trevliga böcker som man blir glad av. Sommarbruden handlar om Amy som blir en bridezilla, vilket inte uppskattas av den blivande maken. Bröllopsfixaren handlar om Maggie som försöker hitta lämpliga makar åt sina döttrar.
 Den glömda trädgården påverkade mig en del. Den refererar en del till Frances Hodgson Burnetts barnbok Den hemliga trädgården som jag älskar. Den hoppar fram och tillbaka i tiden utan att bli rörig. Den är spännande, man vill veta historien bakom, den skapar nyfikenhet. En flicka hittas på ett fartyg från England till Australien, hon har inga anhöriga på båten och ingen vet vem hon är.
Två gånger är en vana är en spännande deckare i genren elegant crime. En man på ett investmentföretag blir överfallen. Det visar sig ligga mycket hemskheter bakom detta...

För övrigt strular Blogspot för mig, jag har inte kunna uppdatera boklistan, men nu har jag gjort om den och hoppas att den fungerar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar