2013-10-30

Allt mellan himmel och jord


Vi sover i vardagsrummet medan vi renoverar sovrummet. Det är rätt mysigt. Jag vaknade i morse när två barn kom nedklampande och la sig i vår säng för att se på TV! Mysigt! Mindre mysigt tre minuter senare när de slogs om fjärrkontrollen tills båda tjöt och gick upp på sina rum...
Mamma hämtade barnen vid åttatiden eftersom jag skulle ha ett seminarium över datorn igen. Lärplattformen strulade så jag kom inte in till min lektion först, men det ordnade sig. När seminariet var slut kom mamma tillbaka med barnen. Hon roade dem medan jag ändrade några saker i mitt pm. Nu är det inskickat. Mamma bjöd på lunch, som jag hämtade på pizzerian medan hon slipade spackel!
Efter maten åkte mamma, barnen och jag till svärmor och fikade. Äppelpaj, morotskaka och annat gott, mmm!!! Oskar, som var på ett bedrövligt, spattigt, tjatigt humör lyckades tjata sig till lite skumtomtar.
När vi kom hem målade jag lite lister och fönster. Mamma hjälpte mig med lite städning.
Nu sover familjen, dags för mig också att sova snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar