2013-09-01

September

Jag följer en blogg skriven av en kvinna som är bosatt i Australien, Swedish Corner - Down Under. Idag är det första vårdagen hos dem. Jag, som älskar våren med alla dess framtidslöften, önskar att det vore vår här också. Visst är hösten härlig ibland, men den är också regnig, mörk och trälig. Jag längtar inte till hösten och vintern på samma sätt som till våren och sommaren, även om jag tycker om vissa delar av hösten och vintern. Och vissa delar ogillar jag starkt. Snart måste man till exempel ta på sig långbyxor och strumpor. Och massor med ytterkläder. Usch!
Men man kanske ska fokusera på det positiva med hösten och vintern?

* Vackra soliga höstdagar med klar luft och vackra färger
* Tända ljus och mysa
* Ullaredsbesök
* Julblogga
* Dricka glögg
* En hel veckas höstlov eftersom vi får ta kompledigt för en gångs skull
* Advent och jul
* Åka slalom
* Glada barn i snön

Nu börjar hösten...

1 kommentar:

  1. Det är så jag tänker på hösten varje år, vackra soliga höstdagar med klar luft och vackra färger, tända ljus och mys tyvärr blir det oftast fler gråa regniga dagar, men men, det är då man får börja längta efter frost och snö :)

    SvaraRadera