2013-09-01

Höst-söndag


Jag har deppat lite idag, det blev så påtagligt att sommaren är slut och hösten är här. September. Löv som faller. Kalla vindar.
Dagen har varit bra. Jag har hunnit väva lite på Mathildas matta och njutit av den vackra naturen i vårt sommarparadis.
Vårt plommonträd hade 7 mogna plommon. Det räckte till varsitt för oss vuxna, barnen fick två var och ett sitter kvar i trädet. Eventuellt har jag knäckt en gren. Mathilda tog den lilla gröna till Örebro, barnen vinkade farväl.
Jag bakade kladdkakemuffins. I kyrkan övade vi sånger inför vårt 75-årsjubileum. Det var roligt!
Ikväll har vi ätit rökt lax och rökta räkor. Det räckte till en matlåda åt mig!
Nu väntar en ny arbetsvecka!

1 kommentar:

  1. Adjö du kära sommaren och tack för alla sköna dar. Adjö min båt vi ses igen, adjö du skog och gröna blad..../Syster Yster

    SvaraRadera