2011-08-07

GC, bio och lustspel!

Geocaching är inte alltid helt lätt. Här om dagen var vi vid Oljeberget utanför Finnerödja, en oljedepå under andra världskriget och kalla kriget. På bilden syns min bergsklättrande man!


Elvira, Andjelin och jag har varit på bio. Vi passade på att titta på ett par av konstverken i Open Art.


Sen var det dags för Bilar 2, i 3D. Jag tror att jag hade minst lika roligt som barnen!

Idag åkte syrran och jag på lustspelet "Här dansar Svea Karlsson" vid Finnerödja Hembygdsgård. Vi  fick följa händelserna på en bondgård på 50-talet, där moralens väktare (Moster Agda) ville ta befälet och styra över bonde och bonddotter såväl som över piga och dräng. Tack vare en listig plan ordnade allt naturligtvis upp sig till slut och pigan Svea kunde dansa som avslutning.
Det regnade lite på oss, men vi hade roligt ändå!


Idag har jag också ägnat lite tid åt att städa garderober, jag har slängt en massa skräp som jag inte förstår varför vi har sparat över huvud taget. Det är skönt när det blir ordning i skåpen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar