2011-08-05

Böcker i juli

28/6 Palatsmordet av Jan Mårtenson
2/7 no dress rehearsal av Marian Keyes
3/7 Vid avgrundens rand av Nora Roberts
6/7 Den jag ville ha av Sheila O´Flanagan
7/7 Ett fruset liv av Karin Wahlberg
14/7 Angelas dotter av Kristin Hannah
16/7 En dag till skänks av Anna Gavalda
17/7 Flickan med majblommorna av Karin Wahlberg
19/7 Det skyddande regnet av Jojo Moyes
21/7 Den döende detektiven av Leif GW Persson
24/7 Luftslott av Sheila O'Flanagan
27/7 Hitta vilse av Carin Hjulström
27/7 Baddaren av Emma Hamberg
28/7 Den perfekte mannen av Sheila O'Flanagan

Bara 14 böcker! I juli! Det är ju då jag brukar läsa som mest, ofta närmare en bok om dagen. Vad har hänt? Vi har tydligen tillbringat alldeles för lite tid hemma i lugn och ro i en solstol... Så går det när man hela tiden åker på kortare eller längre utflykter.
Flera av böckerna är gamla bekanta som jag inte skriver något om. Den perfekte mannen är ännu en perfekt sommarslöläsningsbok av O'Flanagan, om två systrar som åker på lyxkryssning i Karibien. Hitta vilse är Hjulströms andra bok om den unga journalisten Frida Fors, jag gillar dem verkligen. Den här gången har hon fått jobb i Stockholm, men ganska snart strular det till sig för henne. Baddaren var en annorlunda bok om några människors möte med varandra i samband med en simskola för vuxna. Den döende detektiven var både spännande och intressant, om en flicka som försvann för många år sedan och en pensionerad polis jakt på sanningen. Jag har bara läst någon enstaka bok av Leif GW förut och inte varit så förtjust, men den här var bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar