2011-08-21

Datorfest? med mera

Igår hade vår gata gatufest! Oskar hade missuppfattat det hela och trodde att det var en datorfest, och när Elvira rättade honom blev han sur och ville inte alls gå på gatafest... Det gick över så småningom. Han hjälpte glatt till med monteringen av tältet i alla fall. Vi brukar sätta upp tältet och fika på förmiddagen. En av grannarna hade gjort goda kakor på morgonen, Jitterbuggare, som Oskar gjorde sitt bästa för att göra tabberas på.


På eftermiddagen träffas vi igen, då är det dags för fika och tipspromenad. Det är så roligt att träffas och prata med alla trevliga grannar. Mathilda och jag hade gjort en persikopaj som var riktigt god!


Efter en paus i festandet återsamlas vi framåt kvällen och äter mat tillsammans. Oskar blev fort trött och bad om att få gå och lägga sig. Mathilda hade ändå tänkt gå hem, så hon och Oskar satt i varsitt rum och såg på TV, fast Oskar somnade snabbt. Elvira, Andjelin och våra grannar Ida och Frida sprang runt och hade roligt tillsammans.


Idag har vi varit i Norrköping med Mathilda, det är dags för henne att börja höstens studier. Vi åkte först till Willys så hon fick handla lite mat, sedan åkte vi hem till hennes lägenhet och åt kokt korv med bröd.


I morgon börjar Elvira ettan. Hon tycker det känns pirrigt och hon är rädd för att det ska vara svårt, med svåra prov och så. Lilla skruttan! Hur kan det vara möjligt att jag har en så stor dotter?

Jag kommer ihåg väldigt lite av min första skoldag, alla människor brukar prata om att de minns den så väl, men inte jag. Det enda jag kommer ihåg var att mamma inte kunde vara med så jag gick? åkte? med en av mina kompisars mamma istället. Däremot minns jag att vi var och hälsade på i skolan med min lekisgrupp en solig vårdag, vi fick träffa fröken och måla citronfjärilar, så lite minne har jag i alla fall!

Jag hoppas att Elvira kommer vara mindre nervös efter skolstarten och att hon kommer att trivas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar