2011-07-23

Tragedin i Norge



Jag slog på TV:n för en stund sedan och möttes av beskedet att minst 80 dödats i massakern på Utöya. Så fruktansvärt! När jag läste igår om ögonvittnen som pratade om att det låg massor av lik på stränderna så hoppades jag att det var överdrifter från chockade människor, eller att det inte var döda utan skadade människor. Men så var det alltså inte. Jag undrar vad som kan få en människa att göra något sådant? Knalla rakt in bland en massa ungdomar och börja skjuta? Ofattbart!
Därtill minst 7 dödade av bomben i Oslo. Det händer i vårt grannland! Det kommer så nära då.
Mina tankar går naturligtvis till alla skadade och chockade människor och till de dödades anhöriga. Det som hänt är så sorgligt, så obegripligt. Jag kramar om mina barn och min man lite extra idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar