2011-07-18

Lite blandat!

Håkan och jag har gömt vår första egna geocach! Registrerar dig på Geocachings hemsida så kan du få koordinaterna till den och börja leta. Oskar sa igår: "När jag blir stor ska jag också gömma geocacher:" Undrar om geocach är ett normalt ord i en treårings ordförråd?


Syskonkärlek! (Plötsligt händer det!)


Håkan har plockat årets första kantareller. Det börjar bli bråttom att äta upp de litrar vi fortfarande har kvar i frysen...


I lördags hade vi en trevlig kväll med Emma, Micke, Ida och Tim! God mat och goda vänner!


Igår åkte vi en sväng till Nora och köpte Noraglass. Gott som vanligt! Igår fanns smakerna vanilj, hasselnöt och melon. Vi strosade vid strandkanten, tittade i tåg och i antikaffären. Några geocaher hann vi också med, var det någon som trodde något annat?


Idag ska Håkan och jag gå på bio och se Harry Potter! Jag läste den första boken när jag var nyutexaminerad lärare,  jag hade jobbat några månader. Nästan 12 år sedan är det som jag läste den, då var det nästan så jag skämdes över att läsa en "barnbok", det var nämligen innan alla började läsa dem, innan filmerna. Och nu är det dags för sista filmen... Jag har ju läst boken så jag vet ju hur det slutar, men det ska ändå bli roligt. Och lite vemodigt, gissar jag. Elvira är lite ledsen över att inte hon får följa med, hon har sett de första filmerna, men de sista tycker jag är lite för mörka och otäcka. Hon ska leka med Ida istället dock, det är hon väldigt nöjd över!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar