2011-07-06

Smultron och jordgubbar

Igår var vi hos barnens farmor och fikade och åt lunch! Oskar passade på att klippa håret sommarkort, med lite hjälp från mig.


När vi kom hem åkte och lekte/fikade/pratade med Emma, Ida, Adina och Tim. Trevligt!
På kvällen plockade Håkan smultron till barnen i vår trädgård. Jag försökte få till ett fint kort med båda barnen, men det var lättare sagt än gjort. Elvira försökte hjälpa mig genom att hålla i Oskar.

Idag har syrran, barnen och jag varit och köpt jordgubbar. Tyvärr hade de ingen självplock i år.

Efteråt blev det god glass i Askersund!

Vår schersmin (när folk pratar om jasmin-buskar menar de oftast den buske som egentligen heter schersmin, har jag lärt mig) blommar nu, det har aldrig hänt tidigare. Jag är glad!

Är man trött så är man! Det blev så tyst i huset idag på eftermiddagen och ingen visste var Oskar var. Det visade sig att han låg och sov på golvet i sitt rum, med fårskinnet över sig !

Idag har jag gjort rabarbersaft förresten, den blev jättegod!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar