2011-07-30

Åland

I torsdags åkte Håkan, barnen och jag buss till Stockholm för att åka med Viking Lines Cinderella till Åland. Bussresan upp gick bra. Jag var lite orolig att Oskar inte skulle hinna säga till i tid att han behövde gå på toaletten, men det gick utan problem. Sen fick vi vänta och köa och vänta innan vi fick gå ombord, just då ångrade jag faktiskt att vi åkte. Det var varmt i terminalen, svetten rann, Oskar ville inte stå still - suck. Efter en lång väntan fick vi gå ombord. Det var roligt att ha fönster i hytten tyckte barnen, så de kunde titta på båtar!


Vi "utforskade" fartyget  en stund, barnen hittde ett bollhav. Där tillbringades en stor del av resan. Klockan 18 var det dags för middag, en buffé med otroligt mycket gott. Jag hade helt klart kunnat äta mig mätt på förrättsbuffén, kallrökt lax, varmrökt lax, salami, diverse laxrullar och skinkrullar med mycket mera. En speciell barnbuffé fanns också, med pizza, kycklingklubbor etc. När vi satte oss vid bordet upptäckte vi att vi hamnat vid bordet bredvid våra grannar här hemma, vilket vi inte hade en aning om innan! Det fanns också en efterrättsbuffé med mycket gott, men då var jag så mätt så jag kunde inte äta så mycket som jag hade velat . Barnen åt glass till efterrätt och var mycket nöjda!


Barnen ville helst vara i bollhavet och i Knatteland, där det fanns hoppborg, klätterkoja, legorum och mycket annat. Vi lyckades dock locka med dem ut på däck. Oskar var intresserad av skorstenen. "Det brinner!"


Klockan blev mycket innan vi kom i säng. Barnen sov gott. Oskar ramlade ur sängen två gånger!


Efter en frukostbuffé där jag saknade barnvänligt bröd lekte barnen vidare. Tur att jag hade med mig en bok!


Vi tittade på havet lite till.


När vi kom tillbaka till Stockholm lyckades vi ta oss av båten med barn och väskor, det var inte helt lätt för det var några människor till på båten. Bussen hittade vi också och vi fick platser bredvid varandra. Jag lyckades ta kort på båten från bussen. Hemresan stördes av en överförfriskad man som höll låda och tyvärr satt lite för nära oss.


Det var skönt att komma hem, även om vi haft det bra på resan. Lite godis lyckades vi också få med oss hem. Jag köpte några gamla klassiker av nostalgiskäl, Plommon i Madeira, Fruit drops med mera

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar