2011-07-04

Grönt och gott

Nu har vi skördat två squashar, de vägde ca 7,5 hg var! Vi har grillat squash, ätit squash-omelett och squashsoppa. Gott! Fler recept efterlyses!


Elviras solros håller på att slå ut och hon är så nöjd!


I växthuset har paprikorna börjat växa. De ska förhoppningsvis bli lite större och få gul eller orange färg.


Idag har jag silat saften och hällt den på flaskor. Flaskorna tog slut, men grannarna hade flaskor att dela med sig av, så det löste sig. Jag har faktiskt flaskor över, så om jag bara får tag på rabarber så ska jag göra rabarbersaft. Hamstern i mig vill göra alla möjliga sorters saft, men det är väl bäst att låta bli, vi ska ju hinna dricka all saft också. Jag kan ju göra sylt istället kanske? Marmelad? Gelé? Det kanske är bäst att jag åker och köper färg till Oskars skrivbord istället, så jag får något annat att göra?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar