2011-07-03

Kalas och ny cykel

Igår var det RastPunktskalaset! Vi gick en sväng och tittade på fina gamla bilar, åt glass, fikade, åkte karusell och köpte godis! Den här fina blå bilen (som jag tror tillhör min bror) gillade vi! En sån bil hade min farfar, konstaterade Oskar.


Jag älskar Liseberg, åker gärna bergodalbanor, fritt fall mm, men avskyr allt som snurrar, då mår jag illa (inte så konstigt, jag blir ju lätt åksjuk i bil också). Därför tvingade jag Håkan att åka med barnen, han var inte jättelycklig... Barnen hade dock kul!


Vi var till Rönneshytta i går förmiddag och letade begagnad cykel till Elvira, men de hade ingen som passade. I går eftermiddag gick jag in på Blocket, hittade en cykel i första annonsen jag så och ringde säljaren. Hon blev lite lätt förvånad, hon hade precis lagt ut annonsen. Elvira och jag åkte och köpte den i går kväll. Vi stannade till i hamnen och köpte god italiensk glass gjord i Hjortkvarn!


När vi kom hem cyklade en nöjd tjej omkring på sin nya fina cykel! Det var inga problem att gå upp en storlek. Håkan och Elvira tog en cykeltur på kvällen och såg två harar och en fiskmåsunge.


Idag ska vi på dop, min brorsdotters son Hugo ska döpas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar