2010-03-25

Tvåordsmening nr 2

Oskar sa idag sin andra tvåordsmening. Något i sig positivt, även om innehållet var negativt. Jag sa åt honom att han inte fick röra Elviras saker (tror jag), då sa han "Dumma dej". Min lilla skitunge! Naturligtvis anser vi att det är förskolans fel =)

Vi har föresten fått reda på vilken fröken som följer med från 5-årsgruppen till förskoleklassen, det blir Elviras (och min) favoritfröken Katarina. Så det var ett besked vi blev glada för, som ni nog förstår. Det känns bra att Elvira får en fröken hon känner sig trygg med när hon nu ska över till skolsidan, börja fritids osv.

Jag mår lite bättre idag, febern håller nog på att ge sig. Eller så är jag överdrivet optimistisk eftersom jag vill vara frisk på lördag. Men jag tycker faktiskt att jag känner mig lite bättre- I morse däremot hade jag vansinnigt ont i huvudet. Inte migrän, bara en vansinnig huvudvärk som fick mig att deppa ihop i ett anfall av jag-kommer-ha-så-här-ont-resten-av-livet-och-jag-står-inte-ut. Ca kl 10 drack jag kaffe och åt lite glass, 10.10 försvann huvudvärken. Bara försvann, helt otroligt. Plötsligt kändes världen som en underbar plats igen!
När barnen kom hem från förskolan började de måla påskbrev. Oskar hjälpte också Håkan att städa bilen inför lördagen. Påskriset fixade vi i ordning igår. Tuppar och hönor får vänta ett par dagar till. Kanske får jag tag på något kul på GeKås i Ullared?

Dagens citat:

Vid kanten av en avgrund finns endast ett sätt att gå framåt, och det är att ta ett steg tillbaka.

1 kommentar:

  1. Hoppas att du har kryat på dig!ännu mer!! Vad mysigt med påskkort som barnen målar =) Härligt!!! Visst är det fantastiskt att ha barn!?!
    Kramar Mia

    SvaraRadera