2010-02-03

Snö, snö och ännu mer snö...

Missförstå mig inte, jag gillar snö, det ska vara snö när det är vinter. Men nu tycker jag det räcker! Idag fick vi hjälpa en av våra grannar som hade kört fast med bilen, vi fick skotta och knuffa. Han tog sig ut från vår gata, frågan är om han kommer in igen. Undrar om jag kommer kunna ta mig till jobbet i morgon, om de inte har hunnit ploga vår gata? Jättekul att fastna i en snödriva strax efter sju på morgonen... Men de kanske hinner ploga?


Vackert är det i alla fall, och barnen har roligt i snön. Igår var Elvira och jag ute och klättrade i snöhögarna vid rundeln på vår gata. Elvira hoppade från högarna ner i snön och hade jättekul. Eftersom jag inte hade termobyxor kunde inte jag ha lika roligt.



Vårt hus är väl inbäddat i snö!



Jag har ingen lust att promenera på husets baksida.


Gungställningen är snart begravd i snö.



Dagen citat:
Bästa sättet att finna ett bättre jobb
är att göra det jobb man har bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar