2010-02-12

MPR-vaccin

Jag är så korkad! Natten till igår fick Oskar feber, jag fick sova uppe hos honom och vabbade igår och idag. Sjuk har han ju varit en hel del under hösten/vintern, mycket mer än Elvira, jag börjar vara van vid att vara hemma och vabba. Idag var det någon som skrev på familjeliv om sprutan mot mässling, påssjuka och röda hund och att man kan få feber ca tio dagar efter den och inte förrän då fattar jag varför Oskar har feber. Trots att de sa till oss på bvc att de kan få feber av vaccinet en vecka - tio dagar efteråt. Jag är trög! Han tog sprutan i förra veckan, på tisdagen, så det stämmer precis!

Han har inte sovit så bra i natt, jag har sovit på övervåningen utanför hans rum för att slippa springa upp och ner i trappan. Jag gick upp och sa hejdå åt Elvira som har gått till dagis, Oskar sover fortfarande. Borde kanske ha lagt mig igen och vilat, det kunde ha blivit mer sömn i natt än vad det blev. Men lägger jag mig så vaknar han garanterat!

I helgen kommer Mathilda och Jossan hit! Roligt, även om det blir lite ont om sovplatser... Vi har planerat en trerätters Alla Hjärtans Dag - middag på lördag kväll. Jag vet att vi är ute en dag för tidigt men lördag kväll känns bättre än söndag och söndag kväll kanske inte Jossan är här.

Födelsedags-dags är det också, i min släkt klumpar vi ihop alla födelsedagar - idag ska vi fira Loke som fyllde förra veckan, i morgon Viktoria, på måndag Stefan som blir hela 50 år (!) och på onsdag fyller Qiu och Alexsandra. Får väl se om vi hinner med att fira alla, till Loke ska vi i alla fall, det har Elvira bestämt.


Dagens citat:
När många är lediga
har de inte en stund över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar