2010-02-20

Nej, sluta!!!

JAG VILL INTE HA MER SNÖ! JAG VILL ATT DET SKA GÅ ATT ÅKA BIL PÅ VÄGARNA! JAG ÄR TRÖTT PÅ DET HÄR!!!

Ursäkta att jag skriker, men jag känner mig insnöad. Törs inte ge mig ut och åka på oplogade vägar där snön blåst ihop i stora drivor, så idag blir det inget fika hos svärmor, inget lördagsgodis och vi kan inte ens ta oss till mamma och gratulera Qiu. Trååååkigt!
Det snöar och blåser, snöar och blåser, snöar och blåser... Som ni ser på bilden nedanför så snöar det till och med in genom kattluckan.



Här ser ni snöovädret sett från vårt köksfönster. Notera drivan vid grannarnas altaningång...



Oskar sover inomhus idag, annars skulle han väl vakna i en snödriva. Elvira går omkring i nattlinnet, det är ju ingen idé att klä på sig när vi inte ska någonstans tycker hon. Håkan skriver hemtenta och har stängt in sig på Mathildas rum. Jag sitter vid datorn eller stickar raggsockor. Längtar efter att det ska sluta snöa. Låter inte ordet Vår underbart? Takdropp, krokus, sol, fågelkvitter, barmark... längtar!

Dagens citat:
Det finns en guldkant runt varje moln.
(Börjar tro att klokboken där jag tar mina citat ifrån är en tokbok, ser då inga guldkanter runt dagens moln. *Morrar ilsket*)
(Självklart ska man tänka positivt och vara tacksam att man har tak över huvudet, mat i kylskåpet osv. Men hur lätt är det när det är godisbrist? Har abstinens.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar