2010-02-03

Januari månads bokläsning

29/12 Nattskärran av Kjell Eriksson
1/1 Vi ses på Quentins av Maeve Binchy
3/1 Stjärnklara nätter av Maeve Binchy
3/1 Tom O´Brians dotter av Maeve Binchy
6/1 När ödets stjärnor faller av Maeve Binchy
10/1 Dödlig list av Minette Walters
13/1 Dublin 4 av Maeve Binchy
14/1 Tankar från sängkanten av Marian Keyes
17/1 Den dubbla tystnaden av Mari Ljungstedt
18/1 Villan av Danielle Steel
19/1 Klockan 21:37 av Karin Alfredsson
21/1 Ostindiefararen av Jan Mårtensson
24/1 Huset på Hope Street av Danielle Steel
26/1 Inte ens det förflutna av Anna Jansson
28/1 Först när givaren är död av Anna Jansson
30/1 I själ och hjärta av Maeve Binchy
31/1 En mördares spegelbild av Annika Duvert

17 böcker! Den här månaden har jag frossat i böcker av Maeve Binchy, jag fick några stycken i julklapp av min underbare man! Älskar dem, mina favoriter bland feel good-böcker. Den senaste, I själ och hjärta, hade jag inte läst förut, där fick man veta en del om vad som hänt folk i många av de tidigare böckerna, roligt! Hon skriver så underbart, beskriver både personer och miljöer så levande.
Att jag läste Ostindiefararen var väldigt passande, trots att det ej var planerat, nu när min klass läser om 1700-talet. Mårtenssons böcker är alltid så faktaspäckade, så jag hade mycket att berätta om Ostindiska kompaniet för eleverna.
Så har jag avslutat läsningen av Anna Janssons böcker, den som jag påbörjade i somras. Ser fram emot nästa!

6 kommentarer:

  1. wow, hur hinner du?? Jag älskar att läsa, men hinner inte i närheten av lika många böcker som du!
    Måste testa den där författaren Maeve, har aldrig läst av henne...
    Håller just nu på med en deckare av Patricia Cornwell. =)
    Kramar Mia

    SvaraRadera
  2. Undrar också hur du hinner. Gör du inget annat? Stackars Håkan. När ska vi titta på bilder t bildspel? Fixar du och maria J Söndax?

    SvaraRadera
  3. snacka om böcker!!! Undrar hur sommaren kommer ser ut, högar med böcker som vanligt =P Du som undrade - det ser ut som om andra och första kursen nu är helt avklarade och godkända , hurra!! Nu är det bara resten kvar......
    krama och pussa pluttisarna!!!!
    /mathilda

    SvaraRadera
  4. Nu har jag kommit på när det är jag hinner läsa. Varannan kväll (när jag lägger Oskar) tillbringar jag numera på en övervåning utan TV, vilket innebär at jag hinner läsa väldigt mycket under de 10 - 70 minuter läggningen pågår!

    SvaraRadera
  5. Tack för tipset!!! Härligt att du passar på att läsa alla stunder du har =)

    SvaraRadera
  6. Imponerande med alla böcker, jag som inte har småbarn längre läser inte så många böcker på ett år, men passa på du som är ung :-) Ska inte säga att jag inte hinner allt handlar ju om prioriteringar och vilja och så möjligen ålder och trötthet. . . . .
    Ha de gott med din härliga familj. tycker att din tjej är så lik Martina så som jag kommer ihåg henne när vi bodde i Laxå.
    kram ingegerd

    SvaraRadera