2010-02-24

Hänt i veckan - hittills

Vi har fullt upp på vårt lov. I måndags var ju Elvira och jag till frisören medan Lovisa tog hand om Oskar.
På eftermiddagen åkte vi till Killevippen (Öppen förskola), Elvira har saknat det. Vi har inte varit där sedan i somras men när jag var föräldraledig var vi där 1 - 3 ggr/vecka. Frida var där med Loke, Tilla och Svea, så det blev släktträff! Vi sjöng, fikade och pratade/lekte.
Väl hemkomna därifrån så kom min vän Katarina, tillika Elviras förskolefröken, på besök. Vi fikade, tittade på Elviras rum och pratade.

I går förmiddag började vi pyssla lite, Elvira såg ett akvarium på Philofix (Bollibompa) som vi nu äntligen har påbörjat. Oskar satt med och målade lite med flaskfärg, det blev faktiskt inte totalt kaos!



I går eftermiddag hämtade Elvira och jag hennes kompis Ida på förskolan. Vi åkte och köpte glass (ett måste när de träffas) och sen lekte de ett par timmar.

Sen var det dags att åka till Minis, Svenska Kyrkans barngrupp för 5 - 6-åringar. Elvira och jag har pratat om det några gånger sen det började i januari. Nu hörde hon att Ida skulle börja också, så jag ringde upp och frågade om det var ok att jag var med Elvira där - det var nämligen Elviras villkor för att gå dit. Det gick bra att jag var med. När vi kom dit höll Elvira mig hårt i handen, jag skulle sitta bredvid henne och hon sa inte ett ord till någon utom mig. Efter ett tag, när de kom igång och ritade, började hon prata med fröken Åsa och jag fick avlägsna mig ett par meter. Mot slutet sprang hon omkring och lekte med de andra barnen (varav hon känner de flesta från sin nya eller gamla förskola) och kom bara till mig och tankade en kram ett par gånger. När vi gick till bilen sa hon att det hade varit bautakul (veckans uttryck) och att hon skulle gå alla gånger. Och nästa gånga ska hon gå själv! (Vi får väl se, men jag hoppas att hon törs!)
Dagens citat:
Det är bättre att slösa med vänliga ord
än att samla på dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar