2010-02-18

Raggsockor och nostalgi

Jag har varit dålig på att blogga några dagar nu, har bara inte haft ork och tid. Oskar har ju varit sjuk, Stefan har fyllt 50 år, jag har stickat raggsockor och det har varit OS på TV!

Nu är raggsockorna färdiga i alla fall, och jag har börjat på ett par åt Håkan! Det var ju riktigt roligt, skule vilja ha något roligare garn bara! Stjäla Mathildas kanske?



Idag har Elvira och jag våldgästat min syster, tiggt fika (ungefär som förr i tiden)och tittat på kort (från förr i tiden)! Lovisa som knubbig ettåring, lite lik Oskar, Johan på väg till sin första skoldag, Martina som snobbig skidåkare och massor av vackra kort på syrran och mig med flera. Bilsemester till Italien - underbar nostalgi!

Snart är det sportlov! Ibland trivs jag med att vara lärare! Hittills har vi roliga saker inbokade delar av lördagen, söndag förmiddag, större delen av måndagen, tisdag em, onsdag fm och kväll, eventuellt torsdag fm, hela lördag nr 2 och söndag nr 2 på em/kväll. Jag frågade vad Elvira vill göra på sportlovet, hon vill vara hemma och leka... Det ska nog bli lite tid till det också!

Dagens citat:
Allt har ett syfte -
även stenarna på vägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar