2009-08-14

Rosa

Ni som känner mig vet att jag starkt ogillar färgen rosa. (Utom i naturen där det händer att den är vacker.) Ni som känner Elvira vet att hon ääälskar rosa. (Ja, hon är 4½ år.)
På grund av det fann jag mig alltså i tisdags stå inne på Marieberg och betala för en rosa ryggsäck med Disneys prinsessor på och ett par rosa Hello Kitty-gummistövlar. Samt ett par lila inneskor (balettskor) med Hello Kitty.
Jag undrar om Elvira älskar rosa för att jag nästan aldrig tog på henne rosa när hon var liten? Hade hon kanske älskat blått om hon hade fått haft rosa kläder som liten? Eller är hon helt enkelt helt normal för sin ålder?
Hemskt är det i alla fall! Fast glädjen i hennes ögon är underbar!!!


Dagens citat:
I en rosa helikopter ska jag flyga hem till dej
I en rosa helikopter ja då flyger jag till dej varje dag
I en rosa helikopter hela vägen hem till dej
I en rosa helikopter ja då flyger jag genom stjärnorna till dej
Peaches

1 kommentar:

  1. En del tjejer bara är så där rosa-älskande....tror inte det har med dig att göra alls! =)
    Kram Annemari

    SvaraRadera