2009-08-30

Marken och skogen

Igår var vi på Sannerudsmarken! Jag brukar inte åka på marknader så ofta, men jag gillar Sannerudsmarken uppe i Tived. Man går längs bygatan, ser på folk, kör över hälsenorna på en och annan, tittar på djur och handlar lite marknadsnougat. Lagom lite och charmig marknad! Pappa bjöd på kaffe och våfflor, det är alltid trevligt!


Idag gick vi en sväng i svampskogen! (Nej, jag tänker inte tala om var den ligger.)
Håkan fick ta Oskar på ryggen, det blev tungt efter ett tag...

Elvira såg flera troll! Ser ni trollet?


Det kom några regnstänk, så Elvira fick låna min regnjacka. Bara lite stor!


Det var skönt att komma ut i naturen lite! Det sägs att kroppen/ögonen behöver det för att må bra, jag tror det stämmer. Nu kanske man orkar en ny arbetsvecka! Denna vecka börjar barnen på förskolan fullt ut, vi får se hur Oskar reagerar på de långa dagarna där.
Dagens citat:
Nu ska vi gå ut för att plocka svamp,
att plocka svamp, att plocka svamp

1 kommentar:

  1. Hej, harry ptter var bra men jag saknade massa som var i boken och dom hade ändrat massa men den var spännande, nu måste man vänta ett år igen till nästa. Visst var män som hatar kvinnor bra, snart har flickan som lekte med elden premiär. pussa och krama pluttisarna!!!!
    / mathilda

    SvaraRadera