2024-09-01

Tjejmilen 2024

Igår var det dags för tjejmilen! Jag skulle ha sprungit förra året men blev sjuk, så det här var första gången för mig. Sandra, Mathilda och jag tog tåget till Stockholm tidigt på morgonen. 



När vi kom fram fikade vi på Starbucks. 



Vi tog tunnelbanan till Gärdet och hämtade ut nummerlapparna mm. 



Sedan ställde vi oss i den kortaste av foodtruck-köerna och köpte indiska kathi rolls. Gott! Kollegan Hanna lyckades hitta oss i folkvimlet, och vi önskade varandra lycka till. 



Vi gick till startområdet. Mathilda och Sandra var i en tidigare startgrupp än jag, så jag stod ensam och väntade på starten. 



Dags för min startgrupp!



Det gick bra att springa. Jag gick lite emellanåt, mer och mer ju längre tiden gick, men höll ett (för mig) bra tempo ändå. Efter 6 km sprang jag tydligen om Mathilda, det såg jag inte, men hon såg (och fotade) mig. 



På väg mot slottet!



Valle!



Äntligen i mål! 



1 timme och 22 minuter tog det, jag hade räknat med mer så jag är nöjd!



Medaljer fick vi också förstås!



Vi tog tunnelbanan till Gamla stan och fikade på Espresso house. 



Sen gick vi sakta genom stan till stationen, där vi tittade i affärer och köpte färdkost. Det var väldigt skönt att sätta sig på tåget sedan! 



Vid tiotiden var vi äntligen hemma, efter en rolig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar