2022-06-29

Fullspäckad, varm dag

Jag började dagen med en 4 km lång promenad, trots att det redan var 24 grader ute. Skönt att ha det avklarat. 
Till förmiddagsfikat hämtade jag mamma, vi satt i skuggan en stund och pratade och pustade i värmen.



Jag skjutsade hem henne och passade på att plocka fläderblommor. Sen åkte jag och köpte en fläkt åt Oskar och slängde i mig lite lunch. 



Vi skjutsade Ida och Elvira till vårt sommarparadis, där de tänkt tillbringa ett par dagar. 



Kalle, som har semester och är själv med barnen denna vecka, hade frågat om vi ville komma och bada med dem, det ville vi förstås gärna!
Milian var mer under än över vattnet och badade gärna med Oskar!





Adeline blev också väldigt förtjust i Oskars boll. De hade köpt en likadan sen!



Vi badade och solade och fikade kanelbullar!



Det var roligt att få träffa de små gullungarna! Kalle också, förstås. 
Sen åkte vi hem och badade i poolen och slöade i skuggan. Det var över 30 grader. För varmt för mig. Vi åt sill och potatis i skuggan på gräsmattan. 
Sen smsade syrran och ville ta ett kvällsdopp. Självklart! Det var ljummet i vattnet!



Vid halv elva-tiden började det vara skönt att vara ute, jag gick en sväng i trädgården och tittade på min fina pion! 



Och njöt av att luften gick att andas! Ljuvlig sommarkväll!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar