2021-10-17

Vardagsrummet

Jag tror att jag har glömt bort att visa före- och efterbilder på vardagsrummet som jag renoverade i våras. Här kommer bilder från alla hörn, före och efter. Som ni ser har vi ju bytt plats på matgrupp och soffgrupp. 



Det blev väldigt bra att ha matgruppen vid fönstret. Vi bytte också till en bättre matgrupp, stolarnas ben spretar inte ut så man slår i tårna och bordet går att dra ut bättre när vi är många. Nu sitter vi här ofta och äter, vi sitter nästan aldrig i köket längre. 





Den nya TV:n är uppskattad av oss alla, den är lite större! Överhyllor på bokhyllorna blev också mycket bra och luckorna gör ett lugnare intryck än bara böcker. Ljusa gardiner som släpper in mycket ljus blev också bra, särskilt på sommaren. 





Färgen måste jag säga något om! Det är Rustas Ocean, precis som havet skiftar den färg i olika ljus. Grå, grön, grönblå, jag gillar den mycket! Tavellisterna blev också bra och det är lätt att byta ut korten. Jag ska beställa nya kort, så ska jag visa den lite närmare. Fåtöljerna var också ett bra köp, sköna att sitta i och snygga!





Dörröppningen - ja, pizzavalvet är borta, det är så skönt! 
Några ord om golvet, sist men inte minst! Det är helt! Och snyggt! Men framför allt går det inte sönder när vi går på det!



Nu i höst har vi bytt till gråa gardiner och lampskärmar, det blev lite mer ombonat och mysigt till hösten/vintern!



Vi är väldigt nöjda med vardagsrummet!!!

1 kommentar:

  1. Jättefint! Vad duktiga ni var! Ska bli kul att se hur du dekorerar till jul:D

    SvaraRadera