2021-10-23

Innersta rummet - middag med mord!

I torsdags var det äntligen dags att åka till Lerbäcks teater för god middag och spännande teater. Vi skulle ha gått i november förra året, men pga Corona blev det framflyttat, först till januari, sen till april tror jag och sen blev det flyttat igen. Men nu kunde det äntligen bli av!

Vi var samma gäng som vi varit de senaste åren, jag, syrran, Mathilda och Johan. 



Handlingen rörde sig kring en flummig kursgård och ett värdetransport-rån. Med efterföljande mord, förstås!
Jag är så nöjd med mig själv, redan i första akten uppmärksammade jag en detalj som gjorde att jag var säker på vem mördaren var. Och jag hade rätt!



God mat åt vi förstås också! 
Förrätt: Jordärtskockssoppa med focaccia med Västerbottensost och örter. Till det min favoritcider Apple Cart. Mycket gott!



Varmrätt: Viltfärsbiff med kantarellsås. Till det rött vin, Jacob’s creek tror jag. (Alkoholfritt) Också mycket gott!



Efterrätt: Bakade äpplen med punchgrädde och mandelsmulor. Gott, men lite ”enkelt”. Jag fick vänta på min efterrätt, de hade gjort en för lite…



Sent blev det, men trevligt var det. En bra tradition!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar