2021-06-18

Fika, IKEA och läsning i skuggan!

Jag har svårt att varva ner efter jobbet i år. Inte så att jag inte kan släppa tankarna på jobbet, utan mest en oroskänsla som inte vill släppa helt. Det blir bättre och bättre dock, igår infann den sig inte förrän på kvällen. 
Det var en varm och härlig dag igår, torsdag. Oskar åkte och målade lite, innan det blev för varmt. 



Vi fikade med syrran också. Hon jobbade hemifrån, men kunde ta en lite paus. 



Efter lunch åkte Håkan och jag till stan. Jag köpte fotpallen som jag fick pengar till när jag fyllde och då köpte vi ett nytt skrivbord till Oskar. Ett sågbord på rea på Jula blev det också. Sen åkte vi hem och slöade. Jag satt i skuggan och läste, länge, länge. Gjorde lite småsaker mellan varven och fortsatte sen att läsa!



Till och med Håkan hamnade i skuggan när det blev för varmt i solen. 



Till kvällsmat blev det räk- och laxsmörgås!



En härlig dag! 

Den innehöll dock en viss overklighetskänsla då vi fick höra att en kille härifrån, en fd kollegas sambo, dött av cancer. Lite yngre än mig, känd av de flesta i vårt lilla samhälle genom sitt engagemang i fotboll och annat. Jag kände honom inte väl, men det är overkligt och tragiskt. Mina tankar går till hans familj. 

Idag kommer tjejerna, nu är det snart slut på lugn och ro!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar