2021-03-21

Genomfört tråkjobb och lite vandring!

Hela förmiddagen idag gick åt till att målartvätta, slipa och spackla. Tråkjobb som ingen märker att man gjort. 

Jag har bland annat tagit bort tapet och något i stil med betong, som satt löst, och spacklat igen hålet. 



Och målartvättat, slipat och spacklat runt fönstren. Det borde jag kanske ha gjort när vi bytte fönster för några år sedan, men då jobbar tydligen inte jag. 



Efter lunch blev det lite vandring. Tyvärr lös solen, som jag längtade ut i hela förmiddagen, bara en liten, liten stund. 



Håkan, jag och syrran gick runt Mosjön. På vägar, det är både halt, blött och lerigt i skogen/på stigar på sina ställen. 



Kaffepaus med utsikt!



Jag såg årets första tussilago!



Vi kom hem igen och jag maskerade (blä vad det är tråkigt) och målade. 



Det blir lite skillnad. Från vänster syns här efter rutan den nya fönsterkarmen, sen lite nymålat, lite omålat, lite maskeringstejp och nästa fönsterkarm. Det blir vitare!



Jag hann precis måla klart elementet innan kvällsmat. Tyvärr ser allting gult ut i det här ljuset, jag får ta bättre kort imorgon!



Ett gott dagsverke!

I veckan ska golvet rivas ut!

2 kommentarer:

  1. Spännande med renovering :)
    Härligt att både din man och syster också gillar att vandra, det är ju så mycket trevligare med sällskap.

    SvaraRadera
  2. Oj vad du jobbar! Det låter som du har återhämtat dig från järnbristen:D

    SvaraRadera