2021-01-24

Lat, ledig lördag!

Det är så skönt med helg! Igår förmiddag åkte vi till Granngården och köpte 40 kg pellets och 20 kg morötter åt kaninerna. Nu ska de väl klara sig ett tag! När vi ändå var på rull passade vi på att säga hej åt svärmor och hämta Elviras byxor som hon sytt in. Ett par småbutiker fick besök också, lite lakrits och ost följde med hem. Jag fick stå utanför och vänta innan jag kunde handla, båda affärerna fick ha max 2 personer i butiken. 



På eftermiddagen kom syrran och vi gick en promenad. Det var väldigt isigt, så vi gick inte långt, men en bukett tulpaner lyckades jag få med mig hem! Sen fikade vi saffranssemlor!



Syrran åkte hem en sväng och kom tillbaka och åt rostbiff med hasselbackspotatis till kvällsmat. Sen såg vi en Beck-film som var helt ok. 

Nu ligger ännu en ledig dag framför mig! Skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar