2019-08-17

Första arbetsveckan

Så börjar jag jobba igen, och plötsligt har det gått tre dagar utan att jag bloggat. Dels för att tiden äts upp av jobb, både på jobbet och hemma, och dels för att jag inte har nåt att blogga om eller bilder att visa. De bilder jag tagit har varit av karaktären ”Vid de här borden i matsalen ska 2B sitta”. 



Kaoset i klassrummet i går morse syns inte riktigt här. Det var värre! 



Men till sist fick vi ordning på klassrummen och på planeringen inför de första dagarna. 



Långa arbetsdagar och mycket tankar som snurrar, då är det skönt att lämna bygget och ta helg. Inte för att helgen blir jobbfri, som lärare är det väldigt lätt att jobba lite när som helst. 



Igår fick vi hem kräftor som Kalle fiskat! Här ligger de i vårt badkar. 



Och här ligger de i grytan med lite dill!



Igår kväll spelade Oskar och jag Rummikub (så glad att jag köpte det på Ullared) och sen såg han och till viss del jag på Fångarna på fortet. Det har väl gått hur länge som helst? 

Nu är det helg, barnens sista dagar på sommarlovet. Vi får se vad vi hittar på. Kanske vilar vi oss bara!

1 kommentar:

  1. Trots att jag gillar Gunde, så har jag tröttnat på Fångarna på fortet för länge, länge sedan...

    SvaraRadera