2018-09-07

Septemberfredag

Idag röstade vi på jobbet, som på så många andra skolor. Vår klass fick rösta på Lejonpartiet, Elefantpartiet eller Giraffpartiet (Filmer om de olika partierna hittade vi på Youtube). Det var riktigt högtidligt att få gå in i båset och rösta, tyckte eleverna. På måndag kommer vi presentera valresultatet.
Vi är ju för övrigt i slutspurten av valrörelsen 2018, på söndag är det dags för alla som inte har förtidsröstat att gå till valurnorna. Jag undrar hur det kommer gå?


Efter jobbet idag åkte Håkan och jag och handlade. Öskar och jag hade egentligen andra planer, men Oskar har feber, så det blev inget med det. Istället tog Håkan och jag en liten biltur på slingrande småvägar. Vi hamnade vid en vacker liten plats med en sjö bland annat.


Håkan tvättade fönster och bytte gardiner i köket. När jag skar rödlök till tacos insåg jag att vi har rödlöksfärgade gardiner nu. Visst ser det höstigt och trevligt ut? (Och ja, grönsakerna är färgkoordinerade.)


Elvira har jag knappt sett till ikväll, hon har grejat på sitt rum. Oskar satt här nere och kollade på That 70s Show ett tag, sen gick han och la sig. Håkan har somnat i soffan och jag har inget bra att titta på, så jag tror jag ska gå och lägga mig strax.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar