2018-09-06

Ännu en vecka

Arbetsveckorna går så fort och de innehåller så lite av intresse att skriva om, eftersom jag inte brukar skriva så mycket om jobbet. Den här veckan har jag haft en mängd utvecklingssamtal. Vi testar att göra på ett för oss nytt sätt i höst, det är väldigt vanligt i andra kommuner vad jag har förstått. Vi har tagit in en vikarie i klassen och så har vi haft samtalen dagtid. Det har fungerat bra, någon enstaka förälder har bett om att få en senare tid och då har vi ordnat det. Det är väldigt skönt att inte behöva sätta sig med samtal efter en lång arbetsdag och att kunna få vara koncentrerad och fokuserad på samtalen, så jag tycker det har varit bra.

Vad har jag gjort mer i veckan än jobbat då? Handlat, bytt sängkläder, tvättat, hängt tvätt, lagat mat, läst lite och sett ett par avsnitt av Blacklist. Inte så jätteintressant.
Vattennivån i poolen sjunker långsamt, det rann fortfarande i går kväll. Ikväll kanske det är dags att ösa ur det sista ur poolen, det är riktigt tråkgöra. Sen ska den torka, så jag hoppas på några dagar utan regn så jag kan vika ihop den.

Sen är det snart helg, med ridning för Elvira, fotboll för Oskar och dop för Milian. Jag skulle behöva måla lite och så skulle jag behöva fixa kaninburen inför vintern. Ja, det ska nog gå att fördriva tiden den här helgen också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar