2018-02-02

Vinter och kakor

Lång frånvaro från bloggen igen, flera dagar. Men det har inte hänt så mycket. Jag har haft väldigt mycket huvudvärk, då gör man inte så mycket helst. Jag är också lite rädd att golvas av bacillen som slagit ut stora delar av klassen, igår var12 av 26 elever i klassen...

Igår på jobbet gjorde vi häftiga OS-bilder, vi ritade och klippte ut OS 2018s pictogrambilder i svart papper och  klistrade upp dem på fin bakgrund. Såhär blev min längdskidåkare! Barnens bilder blev också jättefina!



Lägger till Oskars bild nu, en stund senare. Snowboard i halfpipe!




När jag kom hem hade huvudvärken lättat. Oskar och jag gjorde Drömmar. De blev inte perfekta, lite bruna och inte så luftiga, vi får försöka igen! Elvira gjorde chokladbollar, så det blev en riktig bakdag!



Nu ser det ut att bli vinter på riktigt! Vi har snö, men igår var det mest slask och blött. Men framöver ser det ut att bli snö och kallt, 16 grader till och med nån dag.



Mamma mår fortfarande bra efter operationen. Idag ska hon operera in en pacemaker, sen ska hon nog snart få komma hem. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar