2017-02-22

Onsdag i Sälen

Det snöade under natten och större delen av dagen. Det innebar tyvärr en massa snö i backarna som bildade högar, vilket gjorde det tungåkt. Vi kämpade på ändå. Så här såg det ut på toppen av Kalven (?) (Tandådalen) i morse.


Efter nåt åk i familjebacken och några i stora backen (från långa knappen) blev det hela stora backen i Tandådalen. Svart, alltså. Skitjobbigt. Jag fick ta i som en dåre för att ta mig runt i snöhögarna. Barnen bara swishade ner. De ville åka ett åk till, så jag offrade mig. 


När de ville åka tredje gången sa jag att de fick åka själva, jag var så trött i benen. Så det gjorde de! Mina små är inte så små längre, när de kan åka stollift och svarta backar ensamma. 


Mathilda tog också långa knappen, av misstag, så nu har hon åkt röd backe!

Lunchen åt vi i värmestugan, det var inte skönt ute. 

Vi åkte hem och vilade en stund på eftermiddagen. Sedan blev det kvällsskidåkning. Innan dess hann vi testa en av de röda långbackarna. 


Nu har vi ätit hamburgare, åh så gott det var! Vi har också börjat titta på Annie, den gamla från 1982. Men strax före nio gav vi upp, då var alla så trötta!


Nu ska vi sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar