2009-09-16

Nostalgi-sorg

Patrick Swayze har dött. Det är sorgligt tycker jag. Inte sorgligt på det sätt som det skulle vara om en människa jag känner skulle dö, men sorgligt ändå. Nostalgi-sorgligt.
Jag såg honom först i TV:serien Nord och Syd, en serie som jag älskade. Jag var väl 10 - 11 år, och jag tyckte att Orry Main (hans rollkaraktär) var sååå snygg.
När jag gick i sjuan såg jag Dirty Dancing första gången. Jag hade hört talas om den tidigare men inte sett den. En dag när jag var barnvakt åt min systers barn hade min syster och svåger lånat den, så jag kunde se den. Jag såg filmen och såg slutet 7 gånger på raken, från Nobody puts Baby in a corner -den kända repliken! Har sedan sett filmen många, många gånger, bland annat med syskonbarn och bonusbarn. En underbar tonårsfilm, det känns konstigt att "Johnny" är död.
Har gillat Patrick Swayze sen jag såg Nord och Syd och Dirty Dancing, även om hans karriär mest gått utför sedan dess. Och nu när han, alldeles för tidigt, har dött känner jag någon sorts nostalgi-sorg. Det är konstigt att han är borta.

http://www.youtube.com/watch?v=qVNTPJKuVQg

Dagens andra citat:
I've had the time of my life
No I never felt this way before
Yes I swear it's the truth
And I owe it all to you'
Cause I've had the time of my life
And I've searched through every open door
'Til I found the truth
And I owe it all to you

1 kommentar:

  1. Är enriktig nostalgi - sorg. Blev väldigt sugen att se på dirty dancing men det finns det ingen tid med när jag är hemma. umgås med familjen på dagarna och plugga in på sena kvällarna. Samma upgifter fast jag är i laxå - ingen semester för mig. Life history gick bra, vi satt länge och pratade. vart inte något klokare på mig själv men intressant att höra andras berättelser. utvecklar sympati- och empatiförmågorna. Nu är det neddräkning... snart kommer jag./ mathilda

    SvaraRadera