2024-03-17

Geocaching och försök till vandring

Lördagen bjöd inte på bästa vädret, men vi tog oss utanför huset och tog en cache i alla fall. Vi åkte en kort sväng, sen åkte vi och handlade. 



Resten av dagen läste vi. Typ. På kvällen åt vi sushi, köpt på Ica. Värre sushi har jag nog inte ätit. Kompakt och ogod. Vi tittade på National Treasure. Oskar jobbade. 



Idag sken solen och vi tänkte, trots snön som föll igår, vandra en kort runda. 



Stigen var blöt och obefintlig på sina ställen, så det var inte så kul. Glad att jag var rätt klädd. 



Vackert var det i alla fall. 





När vi gått nästan halvvägs runt sjön gav vi upp och tog grusvägen tillbaka. 





Härifrån har jag fina minnen av en fikautflykt med Elvira mitt i mitt pluggande en söndag i september 2021. Utan den och utan hennes peppande att jag absolut skulle fortsätta plugga vet jag inte hur det hade blivit. Nu är jag nästan klar. 

Men åh, vad hon fattas. 



Jag planterade om mina tomater. 



Och läste en stund i solen. 



En vecka kvar till påsklov!

PS Jag har jobbat på lite med att försöka få tillbaka bilderna som försvunnit från bloggen. 2024 är klart, 2023 fattas nu maj-augusti samt november-december, 2019 fattas januari - mars och 2018 är oktober och november fixat med december är kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar