2024-03-07

Ett halvår

Ett halvår. Sensommar blev höst, höst blev vinter, vinter är på väg mot vår. Fortfarande ofattbart. 

Jag läser ord ni skrivit om henne. ”lyste upp tillvaron” ”studsade fram” ”vågade stå upp för kompisar” ”GLAD” ”fanns alltid där för mig” ”hade alltid något klokt att säga” ”hjälpsam” ”alltid glad” ”lyste upp hela rummet när du kom in” ”hon ville alla väl” ”frågade alltid hur det var” ”ett leende på läpparna ” ”empatisk och kärleksfull” ”entusiasm och iver” ”nyfikna frågor” ”spralligt humör” ”fanns alltid där” ”positiv och underbar” ”ställde upp för alla” ” den jag skrattade mest med, hade roligast med” ”även om du var ledsen ibland fick du alltid mig och andra att le” ”solstråle” ”glad, snäll och omtänksam” ”har stöttat mig” ”alla skratt och kramar”
Ord som tröstar och håller minnet av henne levande. 

Sorg över allt som inte blev, glädje över allt som blev. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar