2020-01-26

Luffaborundan

Igår var Håkan och jag ute och vandrade! Vi gick nåt som heter Luffaborundan i Tiveden. Där finns ett antal cacher utlagda, vilket var en av anledningarna till att vi valde denna runda. 
Här står jag vid starten vid Röa broa och äter lite mellanmål. Jag hade på mig vandringskängor och med mig vatten och matsäck i ryggsäcken. Håkan gick i gympaskor utan matsäck. Ibland gör vi olika val. 



Leden var väl markerad, det var lätt att hitta. 



Vi hittade cacher med 150-350 meters mellanrum. Det gjorde att vandringen tog tid, men också att vi fick många vilopauser. 



Naturen var väldigt vacker på sina ställen. 



Håkan cachar!



Ibland var det lite besvärligare än annars!



Vissa delar gick på grusväg. Det var lite småtråkigt, tyckte jag, jag föredrar skogsstigar. 



Håkan gillar ju inte det jag tycker är bäst med vandringar, nämligen fika/matpauser. Jag tog en shake i farten... Det fanns å andra sidan inga rastplatser eller så längs rundan. 



Här porlade bäcken så vackert, som om det vore vår. 



Vi gick förbi en och annan stuga. 



Till slut kom vi tillbaka!



44/45 cacher hittade! Ca 10 km på ca 4 timmar, ja, det tar lite extra tid när man ska leta cacher. 



Sen var det skönt att komma hem och slappa, dricka kaffe, ta ett bad mm. 

Mathilda dök upp på eftermiddagen och till kvällsmat åt vi det godaste jag ätit på länge, Wallenbergare. Håkan hade lyckats helt fantastiskt bra!

Idag säger mina höfter att jag nog inte ska gå en mil...

1 kommentar: