2020-01-11

Bröllop!

I morse åkte mamma, min bror Pär och hans Irene, min syster Maria, Håkan och jag tåg till Stockholm för att närvara vid min bror Stefans och min svåger Samorns bröllop! Här är vi på väg från Centralstationen till Stockholms stadshus.


Stockholms stadshus. Vi träffade Stefan och Samorn i kylan utanför och höll värmen i souveniraffären en stund innan det var dags för vigsel.


Samorn och Stefan innan vigseln.


Vigsel i Ovalen.


Jag fick äran att ta lite bröllopsbilder på dem! De blev fina, tyckte jag!




Släktkort!


Sedan åkte vi Hummer limousine för att äta lunch! Maria och jag tog naturligtvis en selfie!


Och chauffören tog så gärna ett kort på oss med Hummern!


Vi åt lunch på Enskede värdshus. Först en liten fördrink, då passade jag på att be syrran ta ett kort på mig och Håkan! Det är inte ofta vi syns på kort tillsammans, särskilt inte finklädda!


Förrätt, Skagen på mörkt bröd. Jättegott, ja det var all mat!


Varmrätt, helstekt oxfilé och pommes Anna.


Alla gäster utom fotografen. Vi fick äta i ett enskilt rum, det var en trevlig och lagom stor lokal.


Mina syskon och jag sjöng Visa i folkviseton!


Efterrätt, fransk chokladtårta med grädde och bärkompott.


Efter denna härliga lunch tog vi taxi till Stefan och Samorns lägenhet, där vi åt tårta!


Sedan var det dags för oss att åka hemåt igen.


Stort tack till Stefan och Samorn för att vi fick vara med er på er stora dag! Jag önskar er all lycka i framtiden!

1 kommentar:

  1. Vad fint att alla numera har 'rätt' att fira sin kärlek med ett bröllop <3! Grattis till det stiliga och lyckliga brudparet <3! Och kul att se ett kort på dig och Håkan tillsammans:)

    SvaraRadera