2019-07-03

Hemmadagar!

Söndagen var en varm dag. För varmt gör att måla, vilket var helt ok eftersom jag var helt slut efter lördagens Stockholmsbesök med 28287 steg,  33 våningar, 18,1 km enligt hälsoappen i mobilen. Däremot fick det bli en oönskad sväng till stan, Elvira bara måste ha en klänning. Vilket vi inte hittade, men jag köpte bl a en handväske-ryggsäck, så det var ju bra i alla fall. Annars väntade jag mest utanför provrum. 



Resten av dagen gjorde jag inte mycket. På kvällen åt vi  kycklinghamburgare med mangorajadressing, det var gott!



På måndagen var det svalare och lite blåsigt. Jag passade på och målade en del. 



Sedan tog jag bort en bräda, vilket medförde saker som måste fixas med taket och en klämskada. Fy, vad ont det gjorde!



Elvira red med sin sommarkompis Maja och Oskar fick testa att klippa gräset. Håkan är lite noggrann med det, ingen brukar få röra gräsklipparen. Vi får väl se om Oskar får klippa mån mer gång. 



Jag var hos brorsan och hämtade fläder. Fick sällskap av mamma när jag plockade! Sedan kikade jag på kontoret/garaget som min bror håller på att ställa i ordning. 



Flädern frös jag in, jag får göra saft lite senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar