2019-05-12

Prylhyllorna!

Igår/idag har vi städat på mina prylhyllor på altanen. De består av en salig blandning av blåa och gråa  saker och minnen från semestrar. Tre hyllor har jag nu. Och lite saker som hänger, som glaskulan som jag tror att jag köpte på snäckbåten i Askersund. 



Blåa glasburkar/apotejsburkar, sådana som fanns i mitt barndomshem. Jag har fått dem i present, av Mathilda eller Maria. En rosa flamingo som inte passar in, från Mallorca men mest för att rosa flamingos var så populärt förra sommaren. Neptunus, som står staty i Gdansk. En blå ljuslykta/vas, också från Mathilda/Maria. De är båda flitiga loppisbesökare! En drake (Smok) från Krakow. Iittala-ljusstakar som jag fått av Håkan. En fyr från Skagen, Danmark. Och en blå ljuslykta/vas som jag gått i födelsedagspresent av Camilla!



Träbitarna och stenarna på snöret är från Öland. De blåa glassstenarna har jag fått av Maria. Glasburkarna tror jag är från Mathilda. (Undrar om Mathilda och Maria blir sura när jag inte kommer ihåg!) Dalahästen får symbolisera Sälen och Dalarna, men är från Dollarstore. En blå skål (M/M?) En ödla från Mallorca. En flaska från Maria. Stenar, som bildar en fot men har tappat en tå, från Öland. En kula man skakar från Sopot. Den har gått sönder. Ett fat (Maria?) med stenar från Rügen. 



Stenar från Öland med Den lille havfruen från Köpenhamn på. En blomma (Maria). En blåmussla från Smögen. En näckros som vi fick i bröllopspresent. Ett hjärta av sten (nä, men cement kanske?) som jag fick av en kollega. En fyr från Öland. En glaskula, från Smögen tror jag. En blå stövel (Maria?)



Jag tycker om att titta på mina saker! Och så är det så bra att kunna ställa souvenirer, som egentligen är helt onödiga inköp, någonstans!

1 kommentar:

  1. Vad mysigt med lite hyllor på altanen med fina saker:)
    Tack för dina fina kommentarer den senaste tiden; de värmer <3. Själv har jag numera en minneshylla för Tyson i vardagsrummet <3

    SvaraRadera