2019-05-26

Klättring och blomster

Jag och syrran började gårdagen med en promenad. Skön start på dagen, i alla fall när det inte regnar, som det gör idag. Sen följde syrran med hem och drack kaffe. Vi provsmakade kaffet jag köpt av Oskars klass, Amaretto, med smak av mandelmassa. 



Efter en tidig lättlunch hämtade jag och Oskar upp Marcus och Ingmarie och sen åkte vi till ett klättergym. Oskar fyller snart år och ville göra det istället för att ha kalas.  De hade roligt när de klättrade olika banor på väggarna. De klarade många av de lättare banorna. 









Efter mycket kämpande klarade Oskar en bana på den näst lättaste nivån (det finns 5 nivåer). Sen var de båda rejält trötta i händerna. 



Efteråt åt vi asiatisk buffé! En bra eftermiddag!



Jag måste också visa de fina lökväxterna jag köpte på GeKås i Ullared och planterade i höstas. Fina lila bollar!



På kvällen var syrran och jag iväg och plockade varsin liljekonvaljbukett. Vackert!



Jaha, dags att åka och rösta. Och bli firad på Mors dag! Och fira mamma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar