2019-05-31

Barnvaktsfredag

Syrran är barnvakt åt sina barnbarn, Arvid och Vera, idag och imorgon och hon ville gärna ha lite hjälp med det. Så i förmiddags åkte jag och barnen dit. Först lektes det lite inomhus. 



Sedan gick vi på promenad. 



Och hamnade på en lekplats. 





Arvid på äventyr!



Vi gick hem, Vera somnade i vagnen. Jag stekte ett berg av plättar som vi åt upp.



Sedan åkte jag och klippte mig! Barnen åkte hem en sväng, de hade nåt hemligt att greja med. 



Så åkte vi tillbaka för mer lek!



Och fika! Lovisa, mamma och Mathilda dök också upp!



Sol och blåst och lek och trevligt sällskap!



Resten av gänget försvann åt olika håll och Maria och jag badade barn och stoppade i dem kvällsmat. Arvid ramlade och slog sig och Vera bet sig i fingret, den här bilden vill man inte visa för barnens föräldrar!



Men snart blev det mys i soffan istället!



Sen åkte jag hem till de mina, Johan var på väg för att undsätta Maria vid läggningen!
Hemma åt vi mat och såg på TV, vi har nu kommit till Sagan om konungens återkomst i vårt Hobbit/Sagan om ringen-tittande. Men vi sparade en stor del av filmen till imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar