2019-05-01

Första maj

Håkan och jag åkte på en liten utflykt i vårgrönskan idag. Målet var en cache, som vi inte hittade, men det blev en trevlig utflykt ändå. 
Jag har också roat mig med att hitta på uppgifter gör Elvira att träna på inför ett matteprov. Det var ett tag sedan jag höll på med ekvationer!



Barnen har jobbat hemma hos syrran en stund. Hon behövde hjälp med att städa taket på friggeboden. Först var det bara Oskar som ville jobba, men sedan kom Elvira också igång. 



Maria passade på att måla lite! 



Det blev sån skillnad när de var klara!



Håkan har planterat om mina tomater, nu står de i växthuset. Vi har frostvakt, jag hoppas de klarar sig bra. 



Plommonträdet är så vackert, men nu har det snart blommat över, ni ser alla blomblad på marken. 



Vilken ljuvlig tid det här är! Och härligt med en ledig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar