2019-03-17

Söndags-fika

Oj, vad sociala vi har varit idag! Fast jag får ju fortfarande inte prata, så på det viset har det varit lite tråkigt. Det är lite svårt att vara fullt delaktig i samtalen, men jag skriver och försöker. Man utvecklar ju inga långa resonemang, om jag säger så. 

Hur som helst, på förmiddagen var barnen och jag hemma hos syrran och fikade. Arvid och syrran hade bakat kakor med strössel på som vi fick smaka! Vi försökte få honom att klippa sig, men det ville han inte. 



Vera fick sockerfria majsgrejer istället. 



Hon hamnade på bordet också!



Sedan åkte vi och köpte en inflyttningspresent åt Mathilda. Jag tyckte att pappret och snöret som de valde i affären passade Mathilda bra. 



Efter lite lunch åkte vi till stan. Först köpte vi skor åt Oskar. Just nu är det adidas som gäller, som ni ser. Jag hoppas att han inte skrapar sönder dem på en gång... Byxorna ska visst vara så där korta enligt mina barn, jag tycker att de är för korta. 



Mathildas lägenhet ligger så att man ser en stor fotbollsarena. I alla fall baksidan av en läktare och ett mål. Det är ju lite spännande. Eller inte!



Två gröna ljusstakar var det i paketet, jag tror de passar in bra i Mathildas retro-hem. 



Mathilda bjöd också på gott fika, det är visst roligare att baka och laga mat i ett bra kök!



Oskar tröttnade på att vara social och la sig i soffan med mobilen! 



Sen åkte vi hem och slöade! 

1 kommentar:

  1. Vad duktig du är som fortfarande håller dig tyst:) Älskar kortet när alla står och stirrar ut genom fönstret, haha!

    SvaraRadera