2018-12-06

VAB

Efter två dagar på akuten är Oskar och jag rätt trötta på väntrum. Igår fick vi en tid för ultraljud kl 9, men när vi väl var där sa de att vi skulle gå till akuten igen istället. De undersökte Oskar igen och sa att de trodde att det var en lindrig blindtarmsinflammation som inte behövde åtgärdas. Jag hade känt mig lugnare om de hade gjort ett ultraljud. Oskars storebror Kalle blev nämligen hemskickad på samma sätt ungefär och sedan fick de operera honom akut med brusten blindtarm...
Men nu ska vi väl tro att de vet vad de gör.

Oskar hade ju inte ätit frukost eftersom han var tvungen att vara fastande, så det blev lite fikafrukost (kaffet är mitt).



Sedan köpte vi med oss sushi hem!


Oskar fick vara hemma idag också, han hade lite feber och huvudvärk. Magen gör inte ont, som tur är! Jag var hemma med honom, det är inte alltid jag är det nu för tiden, men jag ville inte lämna honom oövervakad idag.
Jag utnyttjade tiden väl, jag har hunnit baka, slå in paket och städa skafferiet mm. Jag har också hunnit spela spel och se på Home Alone med Oskar.



Ringt rörmokaren har jag också gjort, de har bytt ut vårt antika vattenlås med stopp i mot ett nytt utan stopp! Toppen!



Imorgon hoppas jag att Oskar kan gå till skolan igen!

1 kommentar: